Såfremt sælger ikke har afsendt varen som aftalt, og du har forudbetalt, bør du straks kontakte sælger og forlange, at varen bliver afsendt.
Hvis sælger stadig ikke reagerer, skal du anmelde det til kundeservice.
Du kan kontakte os her.
Derudover skal du også anmelde sagen til politiet - Dette gør du her.
Vi hjælper efterfølgende politiet med alle relevante oplysninger, som kan hjælpe dem i deres efterforskning af sagen.
Som hovedregel er det altid risikabelt at forudbetale via bankoverførsel. Der er ingen mulighed for at få tilbageført pengene, og den eneste mulighed er derfor at gå rettens vej.
Skal du derfor forudbetale for en vare, anbefaler vi, at du benytter MobilePay, da MobilePay er knyttet til sælgers CPR-nummer, og det er dermed nemmere at finde sælgers identitet i tilfælde af svindel.
Vi anbefaler altid, at man benytter Fiks færdig på DBA - Samt holder alt kommunikation på sitet.
Det skal siges, at langt de fleste handler på DBA sker uden problemer, og at det hører til sjældenhederne, at der opstår problemer.