Såfremt sælger ikke har afsendt varen som aftalt, og du har forudbetalt, bør du straks kontakte sælger og forlange, at varen bliver afsendt.
Hvis sælger stadig ikke reagerer, skal du anmelde det til kundeservice, så der kan oprettes en sag. Ligeledes vil sælger blive kontaktet herfra med henvisning om at få løst sagen.
Du kan anmelde sagen til DBA ved at udfylde formularen her. Under feltet "Kategori" er det vigtigt, at du vælger "Jeg er blevet snydt".
Derudover skal du også anmelde sagen til politiet - Dette gør du her.
Vi hjælper efterfølgende politiet med alle relevante oplysninger, som kan hjælpe dem i deres efterforskning af sagen.
Som hovedregel er det altid risikabelt at forudbetale via bankoverførsel. Der er ingen mulighed for at få tilbageført pengene, og den eneste mulighed er derfor at gå rettens vej.
Skal du derfor forudbetale for en vare, anbefaler vi, at du benytter MobilePay, da MobilePay er knyttet til sælgers CPR-nummer, og det er dermed nemmere at finde sælgers identitet i tilfælde af svindel.
Vi anbefaler altid, at man mødes ansigt til ansigt.
Det skal siges, at langt de fleste handler på DBA sker uden problemer, og at det hører til sjældenhederne, at der opstår problemer.