Velkommen

  1. Kundeservice
  2. Sikker handel
  3. Sikker handel

Jeg er blevet snydt af en sælger - Hvad gør jeg?

Såfremt sælger ikke har afsendt varen som aftalt, og du har forudbetalt, bør du straks kontakte sælger og forlange, at varen bliver afsendt.

Hvis sælger stadig ikke reagerer, skal du anmelde det til kundeservice.

Du kan kontakte os her.

Derudover skal du også anmelde sagen til politiet - Dette gør du her.
Vi hjælper efterfølgende politiet med alle relevante oplysninger, som kan hjælpe dem i deres efterforskning af sagen.

Som hovedregel er det altid risikabelt at forudbetale via bankoverførsel. Der er ingen mulighed for at få tilbageført pengene, og den eneste mulighed er derfor at gå rettens vej.

Skal du derfor forudbetale for en vare, anbefaler vi, at du benytter MobilePay, da MobilePay er knyttet til sælgers CPR-nummer, og det er dermed nemmere at finde sælgers identitet i tilfælde af svindel.

Vi anbefaler altid, at man benytter Fiks færdig på DBA - Samt holder alt kommunikation på sitet.

Det skal siges, at langt de fleste handler på DBA sker uden problemer, og at det hører til sjældenhederne, at der opstår problemer.

Relaterede artikler

  • Hvor længe skal jeg vente på, at sælger sender min pakke?
  • Falske købshenvendelser - Hvad skal jeg være opmærksom på?
  • 5 gode råd til en sikker handel
  • Kan man søge på brugernavnet?
  • Kundeservice via email eller chat

For virksomheder

DBA Boost Bannerannoncering

DBA

Kontakt DBA Karriere DBA Guide

Privatliv

Privatlivspolitik

Support

Hjælpecenter Tryg handel Brugervilkår Annonceregler

Indholdet er beskyttet i henhold til lov om ophavsret. Regelmæssig, systematisk eller kontinuerlig indsamling, opbevaring, indeksering, distribution og enhver anden form for kompilering af data er ikke tilladt uden udtrykkelig, skriftlig tilladelse fra DBA.

© 2009 - 2025 DBA

En del af Vend
DBA er en del af Vend. Vend er ansvarlig for dine data på denne side. Læs mere