Såfremt sælger ikke har afsendt varen som aftalt, og du har forudbetalt, bør du straks kontakte sælger og forlange, at varen bliver afsendt.
Hvis varen fortsat ikke er modtaget 7-10 efter pengene er overført, anbefaler vi, at du anmelder sagen til DBA gennem mailformularen. Under feltet "Hvad drejer din henvendelse sig om" er det meget vigtigt, at du vælger "Jeg er blevet snydt".
Herfra vil DBA oprette en sag samt række henvendelse til sælgeren, hvor vi beder sælgeren om at afslutte handlen.
Når vi har modtaget din anmeldelse samt henvendt os til sælgeren, vender vi naturligvis tilbage til dig.
DBA kan desværre ikke udlevere oplysninger om sælger til dig grundet reglerne i persondataloven. I stedet skal du rette henvendelse til politiet og indgive en anmeldelse, hvis henvendelsen fra os fortsat ikke afhjælper problemet. Politiet kan herefter rette henvendelse til os og udbede sig de relevante oplysninger.
Du kan anmelde sagen til politiet via følgende link: Anmeld økonomisk svindel på nettet | Økonomisk svindel på nettet | Politi.
Som hovedregel er det altid risikabelt at forudbetale for en vare. Der er ingen mulighed for at få tilbageført pengene, og den eneste mulighed er derfor at gå rettens vej. Vi anbefaler derfor altid, at man mødes ansigt til ansigt.
Det skal siges, at langt de fleste handler på DBA bliver gennemført uden problemer, og at det hører til sjældenhederne, at der opstår problemer.