Vi er stolte af DBA og ønsker at sikre, at brugerne finder platformen effektiv, venlig, engagerende og sikker. Som markedsplads er det afgørende for os, at vores brugere er i stand til at stole på både hinanden og os som en tjeneste. Derfor gør vi en aktiv indsats for at forhindre forskellige former for uønskede aktiviteter såsom annoncering for ulovlige produkter, ulovlig markedsføringspraksis og forsøg på svindel.
DBA har mere end 18 millioner besøg hver måned, og langt de fleste af disse brugere er ærlige købere eller sælgere. Og selv om alle har deres eget ansvar for, hvordan de opfører sig, når de annoncerer eller kontakter andre DBA-brugere, bestræber vi os altid på at sikre, at langt størstedelen af handlerne gennemføres i god ro og orden. Derfor har vi disse gode tips til en sikker handel.
Vores indsats:
Et dedikeret support- og sikkerhedsteam
DBA's kundecenter er tilgængeligt alle ugens syv dage og består af et internt support- og sikkerhedsteam, der undersøger henvendelser, svarer på brugernes spørgsmål og overvåger usædvanlig aktivitet på DBA. Ud over vores egen ekspertise, trækker vi også på hjælp fra mange dedikerede brugere, der besidder særlig viden om alt fra piratkopierede kikkerter til ulovlig import af hunde.
Anti-svindel systemer
DBA har udviklet sine egne sikkerhedssystemer, som gør det muligt for os at stoppe størstedelen af bedrageriforsøgene, før de når ud til vores brugere. Det vigtigste system er annoncekontrollen, hvor udvalgte annoncer gennemgår enten en teknisk analyse eller en manuel gennemgang for at sikre, at de er i overensstemmelse med vores annonceringsregler. Vi har også et system til gennemgang af meddelelser og forskellige andre støttesystemer, der hjælper med risikovurderinger og ved at holde uønskede personer væk fra vores tjenester.
Information
De fleste svindelforsøg kan forebygges gennem sund fornuft, og for at hjælpe vores brugere har vi derfor udarbejdet nogle retningslinjer for sikker handel, som giver tips og råd om, hvordan du bruger DBA sikkert. Vi har også vores egne hjælpesider, der beskriver forskellige former for bedrageri for at hjælpe brugerne med at genkende dem lettere og vi udsteder advarsler om identificerede svindel når det er nødvendigt. For at sikre, at vores oplysninger når ud til alle, er vi aktive i både traditionelle og sociale medier, og vores kundecenter fungerer også som en vigtig kommunikationskanal.
Samarbejde
DBA samarbejder med forskellige aktører for at sikre, at vi har korrekte og ajourførte oplysninger, når vi træffer beslutninger. Af særlig betydning er vores arbejde med både officielle og private organer som f.eks. politiet, Fødevarestyrelsen, Dyrenes Beskyttelse, Det Kriminalpræventive Råd, Rettighedsalliancen for at afdække kriminelle aktiviteter og sikre, at annoncerne på DBA er i overensstemmelse med loven.