Hvis der er noget galt med den vare, du har købt med Fiks færdig kan du udskyde betalingen.
Hvordan udskyder jeg betalingen?
Efter at varen er registreret som leveret til køber, har køber 24 timer til at udskyde betalingen. Herefter skal du kontakte sælger i DBA's meddelelsesdialog for at se, om du selv kan indgå en aftale. Dette vil være mest effektivt.
For at udskyde betalingen skal du gå til Min DBA - Fiks færdig - Mine køb - klik på den pågældende annonce. Nederst på siden klikker du på "Jeg har et problem med varen".
Køberen har 24 timer til at tjekke varen fra leveringstidspunktet. Hvis varen er defekt eller ikke er som beskrevet, kan køberen utskyde udbetalingen. Der er ingen fortrydelsesret på brugte varer, men gyldige grunde til at stoppe transaktionen kan omfatte:
- Varen fungerer ikke, og dette blev ikke angivet i annoncen
- Varen er en falsk, men blev solgt som ægte
- Du har modtaget et andet produkt end det, du har købt.
- Varen er i betydeligt værre tilstand end beskrevet i annoncen
- Varen har en anden størrelse end hvad der blev angivet i annoncen
- Der er mistanke om, at varen er blevet stjålet
Tag billeder af varen, når den blev modtaget og del dem med sælgeren. Du har ikke nogen fortrydelsesret eller returret på brugte genstande, så en mulig løsning kan være, at I bliver enige om en delvis tilbagebetaling eller returnering.
Hvis I ikke når til enighed, skal du stoppe betalingen permanent. Det gør du samme sted, som du først stoppede betalingen, men i stedet klikker du på "Jeg har brug for hjælp fra kundeservice".
- Udfyld formularen med oplysninger om, hvad der er galt, og vedhæft den nødvendige dokumentation, så vil vores kundecenter behandle sagen hurtigst muligt.
- DBAs kundecenter vil herefter tage stilling til, om købet skal ophæves eller ej, i henhold til vilkår for brug af Fiks færdig.
Det er meget vigtigt, at du omhyggeligt dokumenterer fejl eller hvordan varen adskiller sig fra dens beskrivelse, og at du gør det så hurtigt som muligt efter modtagelse af varen. Det er den eneste måde, hvorpå vi kan se og forstå, hvad der er forkert.
Læs og følg anvisningerne i denne artikel, hvis du er køber og oplever, at der er noget galt med varen.
Læs og følg anvisningerne i denne artikel, hvis du er sælger, og køberen har udskudt betalingen
Har du mistanke om fragtrelaterede problemer?
Hvis du har mistanke om, at varen er blevet beskadiget under forsendelsen, at den er forsvundet, eller at du har modtaget en forkert pakke fra fragtfirmaet, er det vigtigt, at du sætter dig ind i, hvad der skal gøres afhængigt af situationen. Læs mere om, hvad du skal gøre i et sådant tilfælde i denne artikel.
Har du andre spørgsmål om Fiks færdig?
Du kan finde ofte stillede spørgsmål om Fiks færdig her.